Vreau in localitatea categoria minima
pretul maxim pentru este EURO

Denumire Traseul 18
Categorie Puncte de atracție și trasee turistice
Prezentare
Traseul 18: Satul Putnei (835 m) – Poiana Ițcani (935 m) – valea Putna Mică – cota 1299 (din poienița de la cota 1299 m se poate merge: spre dreapta, pe marcaj triunghi roșu, la cabana Mestecăniș (circa 4 ore); spre stânga, pe marcaj bandă roșie, la vârful Giumalău (circa 2 ore), iar spre sud, tot pe bandă roșie, putem coborî la Vatra Dornei (circa 3 ore).

Marcaj: triunghi roșu

Durata : 4 ore

Diferență de nivel: 464 m

Caracteristici: traseu accesibil numai vara ; iarna este accesibil numai până la poiana Ițcani.

Intrarea în traseu se face din satul Valea Putnei, unde se poate ajunge fie cu trenul, coborând în stația de cale ferată cu același nume, fie cu autobuzul, pe drumul național 17, Suceava – Câmpulung Moldovenesc – Vatra Dornei, în care caz se coboară tot în dreptul gării. Din apropierea gării, la circa 100 m în amunte (spre Mestecăniș și Vatra Dornei), mergem spre stânga, traversând calea ferată. Ieșim pe drumul forestier care mergem spre exploatările situate în bazinul celor două Putna – Mare (sau Pârâul Roșu) și Mică. Distanța de 9 km până la Poiana Ițcani se poate parcurge cu diferite ocazii, între care cele mai numeroase sunt oferite de autocamioanele Întreprinderii forestiere, sau pe jos (circa 2 ore). Drumul forestier străbate valea pârâului Putna Mare, pe malul drept, pe la umbra pădurii care acoperă în întregime versantul nord-vestic al muntelui Sapele (1440 m) Chiar de la intrarea în traseu se înșiruie, una lângă alta, casele satului, durate în lemn, cu arhitectura specifică zonei de munte. După numai 1,5 km de la șoseaua națională, pe partea dreaptă se află păstrăvăria de la Valea Putnei, una din cele mai mari din țară. De-a lungul întregului traseu până în Poiana Ițcani drumul forestier urmărește valea Putnei, având în stânga muntele Sapele, de unde Putna primește ca afluenți pârâul Strungii, pârâul Iacob și pârâul Văcăria, iar în dreapta muntele Piciorul Lat (1233 m), de unde se remarcă ca afluent mai mare pârâul Chiril. În poiana Ițcani se află confluența celor două Putne – Mare (Pârâul Roțu), venind dinspre stânga (nord est) și Mică, venind dinspre dreapta (sud).

La podul de peste Putna, în fața cabanei Întreprinderii forestiere, drumul se bifurcă. Poteca marcată merge spre Obcina Mică, pe valea Putnei Mici, un alt drum forestier, continuându-se pe Putna Mare. Traseul urmează drumul forestier de pe Putna mică, construit nu de mult, dar ocaziile de a aprcurge cei aproape 2,5 km cu autocamioanele sunt rare. Pe cei 2,5 km, din Poiana Ițcani până la cabana forestieră din bazinul superior al Putnei Mici, se urcă ușor, de la 935 m la 1038 m. Din fața cabanei forestiere se desprinde spre dreapta poteca pe care se continuă traseul marcat până în poienița de la cota 1299 m, urcușul fiind ceva mai greu, pe distanța de aproape 1,5 km diferența de nivel fiind de 261 m. La punctul ce marchează cota 1299 m întâlnim traseul marcat cu bandă roșie care vine de la Vatra Dornei peste Obcina Mare (tr. 13) și se îndreaptă spre vârful Giumalău. Pentru turiștii care din Poiana Ițcani vor să urce direct la vârful Giumalău se recomandă ca de la cabana forestieră de pe Putna Mică să continue traseul marcat cu bandă galbenă, având în vedere că este mai scurt și străbate o serie de poieni ce oferă priveliști de neuitat.